
El paisatge de les ciutats abans el feien els grans edificis públics, propagandístics, i també els grans edificis senyorials, dotats d'un cert sentit publicitari, entès d’una altra manera. L’arquitectura de promoció privada (amb notabilíssimes excepcions, com la nova seu de la Caixa de Terrassa, o l’extraordinari edifici del Diari de Terrassa, per exemple) tendeix a buscar solucions provades i poc arriscades, correctíssimes i de qualitat, no ho dubto pas, però que en general contribueixen poc a millorar el paisatge urbà. L’endrecen, el poleixen una mica, l’uniformitzen i amb una mica de sort dissimulen alguns horrors d’altres temps, però segurament els clients (si no són l’excusa…) no desitgen gaires singularitats, a canvi de carregar el seu projecte d’altres extres tecnològics, de benestar…
L’espai públic esdevé més públic que mai (amb les excepcions de les ciutats-aparador, entre les quals la nostra no hi figura), el privat es tanca cap a dintre, defugint l’exhibició però també l’aportació al patrimoni comú, i la marca estètica de l’època queda en mans de les administracions. No en males mans, pel que sembla., encara que hi ha de tot…
(Diari de Terrassa, Bloc de notes)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada