La “cuina” d’una campanya electoral acostuma a ser un secret ben guardat, tan pel que fa al menú com pel que fa als cuiners. Si s’expliquen coses, i no totes, sempre és a posteriori. Però en el cas de la campanya de Rajoy no ha estat així. Per què? Misteri... o no tant. Fa algunes setmanes que s’ha fet públic i circula el nom d’un terrassenc que el mateix candidat (i futura víctima de les ganivetades internes) ha fitxat perquè li doni uns quants titulars brillants, posi al dia la seva imatge personal i inspiri la música de la campanya. Es poc conegut a Espanya, tot i que alguns diuen que ha col.laborat (ja serà menys) en 250 o fins i tot 500 campanyes electorals. Vaja, des que els grecs van inventar la democràcia, com a mínim.
Bromes a part, Antoni(o) Sola apareix com un estrateg experimentat que entre d’altres va ajudar a guanyar les eleccions del 2006 al mexicà Felipe Calderón, cosa que té el seu mèrit. La seva firma, Ostos&Sola, està ben posicionada al mercat polític hispanoamericà, tot i que malgrat una certa vinculació a FAES és poc coneguda fins ara per aquestes terres. La mà del nou assessor (ja porta sis mesos treballant-hi) es comença a notar en el missatge, en el tarannà i fins i tot l’aspecte de Rajoy. El "gurú" mana molt, fora de l’organigrama. “Lo fundamental es el poder de la imagen, el que mejor se posicione visualmente será el que gane”, sembla que és una de les seves màximes, confiant més en les emocions que en les reflexions dels votants. I en el concepte clau de campanya permanent durant quatre anys, tot i que arriba una mica tard.
Té una missió impossible (moderar i centrar el missatge del PP), però hi ha molta campanya per davant i pot passar de tot. Serà interessant veure si es nota o no el seu toc i la seva experiència en la campanya de les generals. En tot cas, no sembla que Rajoy hagi fet un mal fitxatge... La nit del 9 de març ja ho sentirem a dir.
Bromes a part, Antoni(o) Sola apareix com un estrateg experimentat que entre d’altres va ajudar a guanyar les eleccions del 2006 al mexicà Felipe Calderón, cosa que té el seu mèrit. La seva firma, Ostos&Sola, està ben posicionada al mercat polític hispanoamericà, tot i que malgrat una certa vinculació a FAES és poc coneguda fins ara per aquestes terres. La mà del nou assessor (ja porta sis mesos treballant-hi) es comença a notar en el missatge, en el tarannà i fins i tot l’aspecte de Rajoy. El "gurú" mana molt, fora de l’organigrama. “Lo fundamental es el poder de la imagen, el que mejor se posicione visualmente será el que gane”, sembla que és una de les seves màximes, confiant més en les emocions que en les reflexions dels votants. I en el concepte clau de campanya permanent durant quatre anys, tot i que arriba una mica tard.
Té una missió impossible (moderar i centrar el missatge del PP), però hi ha molta campanya per davant i pot passar de tot. Serà interessant veure si es nota o no el seu toc i la seva experiència en la campanya de les generals. En tot cas, no sembla que Rajoy hagi fet un mal fitxatge... La nit del 9 de març ja ho sentirem a dir.
1 comentari:
Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Servidor, I hope you enjoy. The address is http://servidor-brasil.blogspot.com. A hug.
Publica un comentari a l'entrada