
El motiu oficial, perquè alguna cosa s’ha de dir, és la falta de competitivitat. El real, ja el sabem: han de seguir guanyant 1 milió d’euros anuals de benefici a base d’estalviar en sous. El de sempre: fabricar baratíssim a Asia i vendre caríssim a Occident. Passa cada dia i seguirà passant, sobretot amb aquestes empreses globals que quan arriben les rebem com a "Bienvenido Mr. Marshall", tot facilitats i bon rotllo, i un bon dia se’n van i ens deixen amb un pam de nas. Es molt més interessant el capitalisme local, del país, arrelat, compromès amb la societat. Amb responsabilitat social.l L’empresariat que té cara i noms propis, al qual li costa molt tirar endavant el negoci. Poc mimat, sovint. O molt menys que el que mimem empreses com Durex. Nom que li van posar a la casa el 1929 i que significa en anglès: durabilitat, fiabilitat i excel.lència. Durability, Reliability and Excellence... Ha durat poc i ha resultat poc fiable. I tanquen fins i tot el centre de disseny de Cambridge: l’excel.lència se l’emporten a Asia també.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada