dijous, 18 d’octubre del 2007

Google, Terrassa y Thyssen

Si busques Terrassa al Google et surten gairebé 8 milions de resultats, als que caldria sumar més de 400 mil de "Tarrasa" i uns 300 mil d’Egara: segur que molts, però, coincideixen. Per comparar, Barcelona dóna 203 milions. Si escrius Borja Thyssen, apareixen 700 mil resultats. I si combinem el nom del nen de la Tita Cervera i el de la ciutat, en surten més de 51 mil. Aquests són nous de trinca: podríem dir que hem pujat una mica en al rànquing gràcies al fantasmagòric casori que van cometre la setmana passada al Sant Esperit, amb nocturnitat i traidoria… La xifra del Google és un barem com un altre qualsevol per mesurar (no per valorar) l’impacte de la notícia rosa.

Es fa més difícil saber quants lectors ha tingut el tema a internet, però deuen ser centenars de milers… El Google, interpretat una mica a la brava, és força objectiu. Caldria sumar a això els amplis espais que tota la premsa seriosa, tota, ha dedicat a l’esdeveniment. A més de les revistes roses, els programes de ràdio i tele plens d’imatges… Poques vegades serem tan famosos: només la crònica rosa i la de successos donen a una ciutat com la nostra (gran a escala catalana, mitjana a escala espanyola i europea) audiències tan milionàries. Molta gent seguirà sense tenir ni idea d’on cau Terrassa ni de què fem els terrassencs, però sabrà que aquí es va casar el nen de la Thyssen, que tenim un equip de futbol a primera (ojalà) o que hi ha hagut un horrible crim.

Hi guanyem alguna cosa? Més aviat no. Però, mentre sigui per casoris, tampoc no hi perdem res. Algun que altre turista es deixarà caure. I el renom no dóna de menjar, però a la llarga tot ajuda…
PS) I Sabadell? Com queda Sabadell al ranking?